Eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milou Denissen - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milou Denissen - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Milou

08 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Ruim een week geleden begon ons avontuur, na ongeveer 2 uur in het vliegtuig hadden we het al wel gezien. Maar we moesten het nog zo'n 8 uur volhouden. Eenmaal geland liepen we het vliegtuig uit en de warmte in. Bij de douane was het nog even spannend maar met wat berichtjes naar huis kwam dat allemaal goed! Toen we het vliegveld uitliepen keken we onze ogen uit, we werden opgehaald door een kennis die ons naar ons huisje zou brengen. En omdat ons huisje ongeveer aan de andere kant van het eiland ligt ten opzichten van het vliegveld kregen we in een hele korte tijd al veel te zien. Aangekomen op het park viel de avond al snel en was het donker, we waren erg moe van de reis maar moesten zolang mogelijk opblijven om aan het tijdsverschil te wennen, uiteindelijk lagen we om half 9 op bed. Missie dus niet geslaagd, smorgens werden we ook al weer vroeg wakker van de warmte, maar om 9uur werden we al opgehaald om de auto te halen. We zijn toen op pad gegaan met de auto om het eiland een beetje te verkennen, boodschapjes gedaan voor de eerste dagen, maar veel verder dan wat brood kwamen we nog niet. Gelukkig hebben we op het park een zwembad waar we af kunnen koelen. Hier zijn we de rest van de dag maar gebleven, de ambitie om iets te gaan doen was nog ver te zoeken. Omdat we smorgens zo vroeg wakker waren vielen onze oogjes savonds ook al weer vroeg dicht. Dus ook de zondag waren we weer vroeg wakker, een voordeel had het wel want in Nederland was het 6 uur later en konden we nog even met thuis contacten. We zijn toen uitgaan stippelen hoe we naar onze stageplek moesten rijden. Met hier en daar wat draaien en een extra rondje om de rotonde vonden we het best snel. Vanuit daar doorgereden naar Mambo Beach een heel mooi strand wel erg toeristisch. Toen we het zo warm kregen en bang waren dat we levend zouden verbranden zijn we maar snel terug gegaan naar het park. Waar we toch nog maar een duik in het zwembad namen, veel lekkerder dan dat zoute water. Ook zondag weer vroeg naar bed want maandag was de eerste stage dag. Maandag ochtend vroeg weg om kennis te gaan maken op stage. Eerste indruk aardige mensen beetje chaotisch en veel over voor dieren. Na de kennismaking maandagochtend zouden we dinsdag echt beginnen. Dinsdag ochtend aan de slag eerst alle dieren die in de opvang zitten verzorgen. Smiddags vanaf 2uur spreekuur waar we van alles voorbij zagen komen. De praktijk zelf is niet zoals we in Nederland gewend zijn, de praktijk heeft 1 ruimte waarin receptie, behandelkamer en operatiekamer in een. Kortom veel te doen in een kleine ruimte. De wachtkamer is een buitenzit. Woensdagochtend operatieochtend, hebben al veel gezien steriliseren castreren van honden en katten, maar ook hele andere dingen. Zoals een bloedoor bij een hond en een zwelling bij een papegaai. Er zijn hier veel mensen die papegaaien hebben, onze dierenarts Odette Doest heeft dan ook veel klanten met papegaaien, waar wij steeds weer met bewondering naar kijken als ze zo'n diertje vangt en behandelt! Donderdags is ook weer gewoon het verzorgen van de opnamedieren en spreekuren, maar we kregen een telefoontje dat iemand een uil had gevonden die in slechte toestand was, het dier zat helemaal onder de olie, Odette heeft alles uit de kast gezocht om het beestje weer op te peppen, maar helaas kan niet alles goed aflopen. Ook vrijdag waren er weer operaties en smiddags mochten we mee op huisbezoek. Hier hebben we ook van alles gezien, toch zie je hier ook veel honden en katten, maar we kregen een spoed melding van een leguaan, deze leguaan word als huisdier gehouden bij mensen thuis, hij had zijn staart beschadigd en dit moest zo snel mogelijk gehecht worden anders werd zou de staart er zomaar afkunnen vallen. Dit is gelukkig niet gebeurt! Zaterdag ochtend hadden we ook stage en zijn daarna door gereden naar het strand. S'avonds nog even naar een beachparty bij Zanzibar geweest en ons ogen uitgekeken, alle Nederlanders op een plek. Kortom na een week hier op Curaçao zitten we nu redelijk in het ritme en zijn benieuwd wat de rest van de tijd ons gaat brengen!

• 08 Juni 2014 - 20:09

Marga Aarts:

Hey Milou,
    Leuk je eerste verslag te lezen. het was al een week vol acties en indrukken. heel veel plezier de komende tijd, lekker genieten en ik kijk uit naar de rest van je belevenissen. ik laat opa je verslag ook lezen. Hij is erg benieuwd hoe t je allemaal vergaat.
    heel veel groetjes vanuit schijf

• 08 Juni 2014 - 21:47

Tante Maria:

Hallo milou
    Er zit weer een week op en weer heel wat achter de boeg. Ook even tijd nodig gehad om te wennen. Maar eenmaal in het werkruimte weetz je niet beter meer. Ik wens je veel succes en maak er iets moois van. Gr.

• 08 Juni 2014 - 23:05

Anita En Johan:

Hey Milou,

Wat een leuk verslag heb je geschreven,
    ik zie t al helemaal voor me........
    Hoop dat je n leuke tijd hebt daar..
    En dat je veel leert en lekker geniet.
    Groetjes van ons allemaal.. audoe he!!

• 09 Juni 2014 - 11:45

Pa & Ma:

Hey lieve Milou,

Wij vinden het top dat je zo'n superleuk verslag hebt gemaakt en zo iedereen je kan volgen!
    Heel leuk om te lezen.
    We kijken uit naar je volgende verslag en tussendoor gezellig appe en skype!!
    Liefs papa en mama

• 09 Juni 2014 - 22:00

Jan En Anita:

Leuk om jouw belevenissen te lezen Milou,wij gaan je volgen!
    Veel succes!!! Groetjes Jan en Anita.

• 09 Juni 2014 - 22:04

Femke De Laat:

Leuk om zo te volgen hoe het met jullie gaat!! Veel plezier en succes!

• 11 Juni 2014 - 09:25

Oom Jan En Tante Nicoline:

Wauw, volgens mij zitten jullie nu in het mooiste stukje van Nederland. Palmbomen en papegaaien! Geniet ervan enne... blijven schrijven! Wij willen graag meegenieten!
    Lieve groetjes, Oom Jan en Tante Nicoline