Een berichtje uit Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milou Denissen - WaarBenJij.nu Een berichtje uit Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Milou Denissen - WaarBenJij.nu

Een berichtje uit Curacao

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 Juni 2014 | Curaçao, Curaçao

Na een week vond ik het wel weer eens tijd worden om jullie allemaal op de hoogte te stellen hoe het hier gaat. Zoals ik misschien in het vorige verslag al vertelde zijn wij op maandag vrij, dat is hier heel gunstig als we iets willen ondernemen want in het weekend zijn de Antillianen ook vrij en is het overal druk. We zijn afgelopen maandag naar het plaatsje Punda gereden dit is een van de bekendste stadjes op curacao, vanuit punda kun je zo over het water kijken naar een andere stadje genaamd Otrobanda, hier tussen in heb je een lange loopbrug die savonds verlicht is en dus super mooi. We hebben hier de middag doorgebracht er zaten verschillende winkeltjes, dus net als in Nederland winkeltje in winkeltje uit, na ongeveer de hele middag rond geslenterd in punda ergens iets gaan drinken en een hapje eten, het voordeel dat we hier op de Nederlandse antillen hebben is dat ze gewoon Nederlandse restaurantjes hebben en we dus gewoon een broodje kroket konden eten. Omdat we het niet konden laten om al wat souvenirs te kopen hebben we maar gelijk een strandtas gekocht die kunnen we toch benutten hier! Dinsdag begon onze stage week weer, smorgens mocht ik mee naar de dependance van de praktijk. Een heel klein kamertje naast een dierenwinkel. Hier kwamen weer wat honden om nagels te knippen hechtingcontrole van verschillende operaties en vaccinaties. Deze tijd van het jaar zien we ook veel mensen die komen om een gezondheidsverklaring omdat ze terug naar Nederland gaan en de huisdieren natuurlijk mee moeten. Toen het spreekuur bij de dependance afgelopen was gingen we op pad. We moesten langs bij mensen thuis voor ontworming en enting, ook al waren de eigenaren niet thuis. De hondjes kennen Odette allemaal zolang ze maar leverworst bij zich heeft vinden ze alles goed! We vervolgde onze weg en gingen naar Sea Aquarium om vis te halen voor de opvang vogels, er zit onder andere een booby op de praktijk dat is een zeevogel, die vis vangt wanneer hij snel het water in duikt en weer boven komt. De vogel die op de praktijk zit heeft zijn vleugel gebroken en kan dus niet het wild in. Maar toen we bij sea aquarium waren, vertelde een trainer dat hij de dag ervoor een baby flamingo had gevonden midden op de parkeerplaats. De flamingo's vliegen van bonair naar curacao, maar deze was zo zwak dat ze vroegtijdig is geland. Nu staat ze bij de andere flamingo's in sea aquarium. We moesten ons haasten want om 2uur begon het spreekuur op de praktijk, die zoals gewoonlijk weer aardig vol zat. Woensdagochtend staan de operaties geplant, we hadden weer een hond met een bloedoor, dat wil gewoon zeggen dat het oor gevuld zit met bloed. Wanneer je dit niet laat opereren zal het op den duur wegtrekken en verschrompeld het oor tot een bloemkooloortje. Verder komen er iedere woensdag ook straatkatten via stichting dierenhulp, deze moeten gecastreerd worden of gesteriliseerd, om nog meer straatkatten te voorkomen.Donderdags hebben we alleen smiddags spreekuur die ook altijd erg hectisch verloopt. Op vrijdag staan er ook altijd wat operaties op de planning en smiddags huisbezoeken. Hier baalde we wel van want ook hier kijken de mensen fanatiek voetbal. Om 3uur kwamen we bij een klant aan die voetbal aan het kijken was de wedstrijd was dus net begonnen. Iedere keer als we naar de auto liepen voor medicijnen konden we de tussenstand in de gaten houden! Aan het geluid hoorde we wel of er iets aan de hand was, bij deze klant gingen we weg toen het 1-1 was we waren benieuwd wat de tweede helft zou brengen, maar we moesten naar de volgende klant. Eenmaal aangekomen bij de volgende klant hoorde we vanuit een paar huizen verder op een hoop gejoel, we wisten dat er een doelpunt gevallen was maar voor welke partij.. De schoonmaakster die voor ons de deur open had gedaan zette ook de tv aan. Hier hebben we de goals tot 1-3 gezien. We zaten goed en wel in de auto en hoorde op de radio dat het vierde goal gemaakt was. Ook bij de volgende klant werden we weer op de hoogte gesteld maar pas in de auto maakte we de 1-5 mee. Toen barstte het feest los op het strand van curacao. We kregen een telefoontje van mensen waar we de week ervoor ook waren geweest, de eigenaren van de leguaan. Ze had weer met haar staart geslagen en moesten komen om te kijken. Dit gaf ons nu de gelegenheid om foto's te maken van de leguaan. De rest van de week ook tussendoor foto's gemaakt. Zaterdag middag na stage doorgereden naar het strand, Playa Porto Marie, een heel mooi strandje! Op aanrader van onze buren, die helaas die dag weer vertrokken naar Nederland. We kregen een heel afscheidspakketje, alles wat zij niet meer nodig hadden wat wij wel konden gebruiken hier! Op het strand hadden we onze duikbrilletjes meegenomen en keken onze ogen uit onderwater we zwommen gewoon tussen de visjes. Wat ik wel echt een gek idee vond. Maar op het moment dat we overal foto's van wilde maken kwamen we er achter dat ons fototoestel nog op stage lag en helaas nog steeds... Dus alleen met de telefoon konden we foto's maken. De rest volgt nog!! Ik vond het heel leuk om al jullie reacties te lezen bij mijn vorige verslagje!!

• 15 Juni 2014 - 16:19

Cobi Denissen:

Hoi Milou,

leuk om ze te kunnen volgen hoe het daar allemaal gaat. Geniet ervan, veel groetjes van ons allemaal!!!

Kees Cobi Inge Kevin Monique Wesley en Martijn

• 15 Juni 2014 - 16:30

Tess:

Hey Louke! We missen je wel hoor

• 15 Juni 2014 - 17:17

Kees, Loekie, Michèle, Marco En Roel:

Hey Milou, wat een superervaring! Dan zeggen ze nog dat school saai is. Geniet er maar van, hier kijk je nog lang op terug. Dikke kus van ons allen

• 16 Juni 2014 - 14:06

Anja:

Hey Milou, wat leuk om te lezen wat je daar in dat verre warme land allemaal doet.Een hele ervaring hoor zo ver van huis. Lekker genieten van alle leuke dingen die je meemaakt en nog heel veel plezier. Groetjes Tante Anja

• 16 Juni 2014 - 21:18

Joran En Kirsten:

Hee Kleine,
    Wat een leuk verhaal!
    Het is goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    We lezen je verhalen met veel plezier en het skypen vinden we ook leuk!
    We spreken je snel weer!
    Groeten je grote broer en Kirsten

• 17 Juni 2014 - 15:14

Tinus En Coba:

Hoi Milou,
    Wat leuk om zo'n verhaal wat jij meemaakt in dat verre Curacau te lezen. Zo weten we ook dat je het prima naar je zin hebt. Geniet er fijn van en doe Odette de groeten van ons.
    Groetjes Tinus en Coba.

• 18 Juni 2014 - 23:02

Roel & Anneke:

Hey Milou,

Wat een leuk verslag weer!! Je maakt een hoop mee!
    Van baby flamingo tot broodjes kroket op curaçao haha!
    We zijn erg benieuwd naar de foto's en kijken weer uit naar je volgende verslag!

Dikke kus van ons!

• 19 Juni 2014 - 12:11

Anne-marie Van Gastel:

Hoi Milou, wat een belevenis daar in Curaçao en hele leuke verhalen!! Geniet er van....

• 19 Juni 2014 - 18:03

Dies Lianne Leon Bart En Ruud:

Hoi Milou,

Leuk om je verslagen te lezen!! Krijgen we toch een idee wat je daar allemaal beleefd. En dat is zo te lezen van alles! Je weet het nuttige goed met het aangename te combineren. Geniet er maar lekker van!
    Je zult er heel je leven met plezier op terugkijken.

groetjes uit Ossendrecht